Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.JohnHarmsen.dk

Betaling og levering
Betalingsformer
Virksomheder: Faktura fremsendes sammen med varen, og skal betales senest 8 dage efter levering.
Offentlige Institutioner: Faktura fremsendes via EAN
Privatkøb: Køb afregnes via MobilePay eller bankoverførsel. Herefter afsendes varen straks.

Rykkergebyr/renter
Betales der ikke rettidigt efter faktura/kontoudtog og en påmindelse, pålægges et rykkergebyr på DKK 100 pr. rykker. Betales der ikke efter 2. rykker, overgår kravet til inkasso, og der pålægges gebyrer i overensstemmelse med lovgivningen. Ved forsinket betaling pålægges endvidere rente i henhold til rentelovens bestemmelser.

Leveringstid
Din ordre ekspederes senest 48 timer efter at vi har modtaget den.

Leveringsform
GLS eller Post Nord
Vi leverer til hele verden. Levering til udlandet sker med UPS eller Post Danmark Udland.

Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde et køb indenfor 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i én ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten
Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du bedes sende en e-mail,
hvor du oplyser, at du fortryder til John@JohnHarmsen.dk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger:
Hvis du fortryder købet, skal varerne returneres til:
ArbejdsglædeMinisteriet.dk
Præstekærvej 18
4600 Køge, Danmark

Du skal selv betale for returnering af varen.

Returnering skal gøres uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling til vores adresse.

Ved returnering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor altid postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du skal selv betale for udgifterne forbundet med returneringen, når du fortryder købet.

Tilbagebetaling af pengene
Hvis du fortryder, refunderer vi prisen du har betalt for varen, ekskl. leveringsomkostninger.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse, samt har modtaget varen.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Du bedes vedlægge en kopi af fakturaen for dit køb.

Afprøvning af varen og emballage
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen
Dit køb er omfattet af købeloven. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berrettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på e-mail John@JohnHarmsen.dk eller på telefon 70 207 908.

Returnering af en defekt eller mangelfuld vare kan først ske efter forudgående aftale med ArbejdsglædeMinisteriet.dk.

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse John@JohnHarmsen.dk.